-->

CARI APE TU?

Friday, January 7, 2011

Review: Khurafat-Perjanjian Syaitan

Salam 1 Malaysia ^_^

Ha, ari ni Cik Mimie nak wt review pasal filem genre seram pertama anak pangarah terkenal kt Malaysia ni,
sapa lagi? kalau bukan anak Datuk Yusof Haslam, Syamsul Yusof.
*yang hensem lagi kacak tu..ngeh3x!!


Barisan Pelakon: Syamsul Yusof, Fauziah Gous, Latif Borgiba, dan Liyana Jasmay.
Pengarah: Syamsul Yusof.
Genre: Seram.
Tarikh Tayangan: 13 January 2011.

Sinopsis:
Mengisahkan seorang lelaki yang baru sahaja bergelar suami kepada seorang gadis manis bernama Aishah. Kehidupan mereka yang sebelum ini aman damai tiba-tiba dilanda gelora dengan kewujudan benda aneh yang sentiasa mengganggu kehidupan mereka. Ceritanya bermula ketika Johan dan isterinya Aishah pulang bercuti di kampung dengan niat untuk menziarahi ibu dan adiknya. Selepas pulang daripada masjid bersama-sama Pak Imam, tiba-tiba mereka mendapat khabar bahawasanya Pak Aziz telah dirasuk hantu. Dari peristiwa itu Johan mendapat tahu yang Pak Aziz ni telah 'membela sesuatu' yang dianggap Khurafat oleh Pak Imam kerana Pak Aziz telah meminta bantuan dan mempercayai sesuatu yang lain selain ALLAH S.W.T.
Malah di sebalik itu, konflik rumahtangga di antara Johan dan Aishah juga kian meruncing dengan kemunculan bekas kekasih Johan, Ana. Mampukah pasangan ini menyelamatkan rumahtangga mereka setelah lama mempertahankannya ataupun terdapat sesuatu lagi rahsia besar di sebalik entiti yang sering mengganggu mereka?? Ha?? nak tahukn?? So, pe lagi jomlah kita serbu mana-mana pawagam yg berdekatan pada 13 January nnt.


p/s: X sabar nak jerit2 lam pawagam..hahahaha ^_^

12 comments:

  1. mcm best jer cite ni..msti seram ni...

    ReplyDelete
  2. Aizuddin Hanis: huhu..agak seram gak la..tgok preview pun da ttup2 muka..hehehe

    ReplyDelete
  3. iszieylyanziy: jom2, kite tgok beramai2..hehe

    ReplyDelete
  4. wah takOtnyeee..eehhheekk nanti nak g tengOk laaa seram huhu

    ReplyDelete
  5. CahayaCintaIlahi: jom2 tgok..rugi lau x tgok..best wooo..hehehe

    ReplyDelete
  6. mcm best jek nei,
    kne tnton nei filem seram no.1
    ank yusuf haslam :)

    ReplyDelete
  7. ahsfantasy24: hehehehe..cik mimie tgok preview pun cam best gak..

    lau nk tau betol2 best ke x, kna tgok la t..tol x??hehehe

    ReplyDelete
  8. Taw xper..nampak mcm besh..wajib tgok..xberani tgok kt cinima download jer hee

    ReplyDelete
  9. Firdaus Alim: download je?? x best la, tgok kt awagam ag best..ngan sound effect bagai..huhuhu...jom2 tgok kt pawagam..ngeh3x..

    ReplyDelete
  10. tp cean kt mental knak2..
    huhuhu..

    ReplyDelete
  11. ahsfantasy24: hehehehe...nak wat cm mana..jln terbaik, jgn bagi dorg tgok cter2 cmni..hehehe

    ReplyDelete

sila-sila lah meninggalkan jejak jari-jemari anda