-->

CARI APE TU?

Tuesday, May 24, 2011

Apa Yang Kita Tak Tahu???


Salam 1 Malaysia ^_^

Haiiii U alll!! Selamat Hari Selasa. Erm, apa aktiviti u all hari ini?? Bagi yang sedang bekerja tu, Cik Mimie ucapkan selamat bekerja yerk! Kerja leklok tau, jangan 'moonlighting' lak..teehee.. Hari ini Cik Mimie duduk rumah jer, macam biasa. Lagipun kat sini hujan lah, so tak dapatlah nak ke mana2. Now, Cik Mimie nak berkongsi dengan u all tentang perkara2 yang mungkin ada dikalangan u all yang sudah tahu. Ha, bagi yang belum tahu jom kita sama2 ambil tahu..hehehe..

  1. Susu Coklat Membekalkan Protein - Menurut beberapa kajian yang telah dilakukan, minuman terbaik selepas kamu melakukan senaman ialah segelas susu coklat kerana terdapat protein yang terkandung di dalam minuman tersebut.
  2. Bayi - Untuk pengetahuan anda, bayi dilahirkan dengan sejumlah 300 tulang. Tetapi apabila dewasa hanya 206 tulang sahaja di dalam tubuh kita.
  3. Nyamuk - Hanya nyamuk betina yang akan menggigit dan menghisap darah kerana ia memerlukan protein dari darah berkenaan untuk menghasilkan telur.
  4. Cimpazi - Seekor cimpazi boleh mengenali dirinya menerusi cermin, tetapi tidak bagi seekor monyet.
  5. Madu - Satu-satunya makanan yang tidak akan berbau busuk ialah madu.
*Gambar2 ehsan dari uncle google

p/s: Sharing is Caring....^_^

2 comments:

  1. sye sgt suke bace fakta2 mcm ni.. (:

    ReplyDelete
  2. Miss Jingga: terima kasih ^_^.. lau sudi singgah2 la lagi..

    ReplyDelete

sila-sila lah meninggalkan jejak jari-jemari anda