-->

CARI APE TU?

Friday, July 18, 2014

MH17 - Kapal Terbang Malaysia (MAS) Terhempas

Salam 1 Malaysia..

Lewat malam tadi kita semua dikejutkan dengan berita mengenai nahas kapal terbang Malaysia (MAS) yang dikatakan terhempas di sempadan Ukraine - Russia akibat ditembak jatuh dari darat. Ya Allah, Cik Mimie yang dapat tahu dari FB memang terkejut sangat-sangat. Negara kita diuji sekali lagi dengan kejadian ini. MH370 masih lagi hilang, sekarang MH17 pula ditembak jatuh. *sungguh berat dugaan-MU Ya Allah.

Pagi tadi ketika sahur sempat tengok TV3 mengenai nahas ini. 280 penumpang termasuk 15 krew penerbangan  terlibat dalam nahas MH17. Penerbangan dari Amsterdam - Malaysia yang dilaporkan akan tiba di KLIA pada jam 6 pagi ni dikatakan terputus hubungan di lokasi akhir iaitu Ukraine. Nasib semua penumpang dan juga krew masih belum dipastikan lagi. Di bawah ni, beberapa gambar mengenai kejadian nahas MH17. Takziah buat semua ahli keluarga, Al-Fatihah buat saudara seislam kita. T_T. Semoga semua ahli keluarga mereka tabah menghadapi dugaan ini.






 P/S : PRAY 4 MH17

Sumber gambar Google, LifeNews & Mstar

Berita lain DISINI

10 comments:

  1. innalillah . banyak2 sedekahkan alfatihah :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin, semoga mereka semua ditempatkan bersama org beriman :(

      Delete
  2. sangatlah menyedihkan :( mh370 pun tak temui lagi.... inikan pula mh17 pula.. hainn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih kan :( Dah la xlama lagi nak sambut raya, macam mana lah perasaan keluarga mangsa :(

      Delete
  3. Replies
    1. Sure :( Al-fatihah buat saudara seislam kita.

      Delete
  4. Hello Assalamualaikum

    Saya blogger Indonesia, turut berduka cita dengan musibah ini. lets pray for the victims.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam,

      Pray4MH17 :( Thank 4 visit.. :)

      Delete
  5. lagi sadis tatau apa langsung sebab malam tu tidoq awai , sekali bangun sahur bukak tv ada berita pasai MH17 , Terkejut sangat plus sedih . Kapal kena tembak jatuh pulak dari tempat tinggi . Allah . Kesiannya . Kita yang tak dak ahli keluarga dalam tu pon sedih apatah lagi yang orang yang ada ahli keluarga dalam tu . Sedih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau xpe, sedih kan..kesian dengan keluarga mereka, tak kesampaian nak jumpa mereka semua :(

      Delete

sila-sila lah meninggalkan jejak jari-jemari anda